Gara de Nord este cea mai mare statie feroviara a Romaniei, situata in Municipiul Bucuresti. Din aceasta gara pleaca si sosesc zilnic aproape 200 de trenuri. Gara serveste trenurilor Cailor Ferate Romane si celor ale companiilor feroviare internationale si detine opt peroane si paisprezece linii. Piatra de temelie a garii a fost pusa in data de 10 septembrie 1868, in prezenta regelui Carol I.
Parti din proprietatea boierului Dinicu Golescu, ce se afla de-a lungul Caii Targovistei (Grivitei, astazi) au fost scoase la vanzare. Statul roman a cumparat o parte generoasa a terenului, in vederea construirii unei gari care sa lege Capitala de nordul tarii. Initial, statia a fost denumita Gara Targovistei, iar in 1888 a primit denumirea actuala de Gara de Nord.
Intreaga constructie a fost realizata de Consortiul Stroussberg. In anul urmator, Consortiul a dat faliment, iar statul a cumparat actiunile sale. In 13 septembrie 1872, a fost inaugurata, realizandu-se, astfel prima circulatie feroviara pe linia Roman–Galati–Bucuresti–Pitesti.
In perioada 1895-1896, a fost construita o noua aripa a garii, prevazuta si cu un “salon regal”. A fost conceputa in forma de U, alcatuita din doua corpuri paralele legate de un altul orientat perpendicular. De-a lungul timpului, i s-au adus modificari. Incepând cu 1941 a fost inceputa, pe locul vechilor ateliere de reparatii, construirea Palatului CFR care adaposteste astazi Ministerul Transporturilor.
In Piata Garii de Nord se afla un monument dedicat eroilor ceferisti din timpul Primului Razboi Mondial.
Sunt oferite legaturi directe spre capitale si orase mari din Europa, precum Budapesta, Chisinau, Istanbul, Sofia, Ungheni si Viena. Cu toate ca, dupa 1990, numarul calatorilor a scazut, Gara de Nord ramane un punct important pe harta feroviara.
Compania Divaro va recomanda sa vizitati Gara de Nord , cladirea fiind inclusa in lista monumentelor istorice!